Abang dan adik serta kerusi dan meja baru mereka...

Minggu lalu saya bercerita mengenai pencarian saya dan Encik Bubu tentang mencari kerusi dan meja untuk sang anak. Berbaloi-baloi apabila apa yang kami cari untuk mereka digunakan sepenuhnya. Pagi ini, saya lihat mereka berdua bercanda indah berdua-duaan. Entah apa butir bicara mereka saya tidak pasti, namun kelihatan sangat mesra. Si abang berbahasa Jerman manakala si adik berbahasa Thailand. Namun, kedua-duanya nampak seperti saling memahami.

Sang abang dan si adik ceria duduk semeja. Pada mulanya semua OK saya lihat. Sang abang bernyanyi lagu kegemarannya yang saya sendiri tidak fahami dan si adik bertepuk tangan kegembiraan melayan karenah abangnya. Gambar seterusnya saya rakam, saya menggambarkan mereka berbicara seperti dialog yang saya tuliskan.

Abang : Eh, awak tahu tak bunga ni Mama beli kat Lope?
Adik : Eh, ye ke? Lelaki mana suka bunga..


Abang: Apa plak tak suka bunga.. suka la..
Adik: Mana ada la Lope.. Phia ingat Abah cakap lelaki tak suka bunga..


Adik: Lope jangan nak buat lawak la.. sorok plak bunga tu... LOL!
Abang: Mestilah.. Lope punya kan?

Adik: Nak! Nak! Nak!
Abang: Aik, marah?

Adik: Tanak kawan la kalau macam ni...
Abang: Chills la babe..


Si adik selepas itu berusaha untuk bangun dari kerusi, malangnya dia agak sukar memandangkan kakinya tidak mencecah ke bumi.

Tengok muka Phia :) Lucu! Seterusnya, ini eksperesi drama queen saya...

Oh okay, sang adik menangis sepenuh hati. Lalu saya membetulkan kedudukannya.. tak sampai 2 saat kemudian, ini wajah yang lahir dirautnya...

Aduhai.. sangat drama queen, ok? Siap dengan senyuman cheecky tu.. muka puas hati sebab dapat memperdayakan mama. Rupanya, dia bersusah payah nak ambil bunga dari si abangnya. *so Iskandar taw*

Muka orang berjaya conquer bunga si abangnya. Sangat bermaharajalela si adik ni.

Comments

.ariffa. said…
kakput
i lovee this entry
sungguh comel lope and phia, the ever drama queen ;p
hoverr tau phia ;p hahaha

kisses to both of em :*
muaccckss
Unknown said…
Sooo suweet la phia ni.. kis kis kis byk2...
Love... said…
ceria sungguh dua beradik nie..
puteri... nak tanya... puteri beli table n chair tuh kat mana yerr...
looking for dat also
LOve,
Beli kat toy city.
Min MH said…
YOU HAVE D CUTEST BABIES IN THE WORLDDDDDDDDDDDDDDDD
ada jgk terjumpa meja n kusi nie kt manjaku last weekend...harga pun leh thn rm160..lum bole beli lagik utk habib coz dia xleh duduk..meja n kusi mmg comel..
Misya Idris said…
ini sangat comel. geget nanti!!!

Popular Posts